[Kodeks brata Tobiasza].
Opis
- Sygnatura: BK 00047
- Kopie:
- Mf 1464
- Mf 6021
- Tytuł: [Kodeks brata Tobiasza].
- Miejsce i czas powstania: 1451-1500
- Opis fizyczny: 275 k. 10x6,5 cm
- Oprawa: Deski, skóra brązowa, XV w.
- Język: Łac., niem.
- Zawartość:
- [...] 4 milites [...] quorum nomina [...] 1 prudencia [...] 2 justicia [...] 3 temperancia [...] 4 fortitudo [...] k. 221v.
- "Ad mensam sic accedas ut nunquam voluptate pasceris [...]" k. 158v-159
- [Anepigr. Bernardus Clarevarensis: Hymnus] k. 170-171
- Apud te ipsum erubesce de peccatis tuis de tempore in servicio k. 175-177v.
- [A]varicia k. 78v.
- Bernardus Clarevalensis: Tractatus de interiori domo seu consciencia edificanda. - "Liber Bernardi de templo spirituali qualiter debeat edificari" k. 151v-157
- Bonawentura: Soliloquium. "Incipit liber meditacionum siue oracionum cardinalis et doctoris Bonauenture [...]" k. 17-63
- "Capta honos ad orandum [...]" k. 166v.
- "Cave eciam ne cum fratribus multum loqueris [...]" k. 167
- [c. d. ustep dodany do powyższego] "Formula vite honeste k. 159-159v.
- "Concede mihi misericors deus, que tibi placita sunt ardenter concupiscere [...]" k. Iv-IIv.
- David de Augusta: Formula noviciorum de exterioris hominis composicione k. 160-168
- De bona voluntate k. 101v-104
- De humilitate k. 107-121v.
- De paciencia k. 121v-140
- 'De Paulo simplice' [z Rufini Aquileiensis: Historia Monachorum] k. 186
- De timore dei k. 97v-101v.
- De viciis et virtutibus k. 91-92v.
- De viciis k. 87v-91
- De virtutibus: De effectu virtutum k. 93-97v.
- [D]omine bonum est hic esse faciamus, hic tria tabernacula tibi unum, Moysi unum, Helie unum, [Mar. 17, 4-Marc. 9,4-Luc. 9,33] dixit Petrus ad dominum transfiguratum in monte Tabor. Hec verba anima mea sunt salutis k. 217-227
- [Drobne notatki:] k. 247v.
- [E]st ergo primum tabernaculum intellectus tuus k. 217v.
- "[E]sto expeditus ab omnibus affectionibus [...]" k. 167v.
- [E]t autem omnia breviter, qui supra dixi percurram: Esto devotus deo k. 167v-168
- Fragment de abusionibus saeculi k. 81-87v.
- [G]ula k. 79v.
- Incipit brevior tractatus de interioris hominis reformacione k. 227-232
- "Incipit libellus de honesta vita. Capitulum I" k. 160-165
- "[...] in omnibus semper optimo modo et perfectissimo se habuit" k. 165v.
- "Inter homines cave omne quid [...]" k. 166v.
- "[I]ra, [A]cedia k. 78
- Ista sex sunt observanda viro religioso volenti bene k. 250v.
- "Item alia formula quomodo in spiritu amplius aliquis possit proficere, si non wult desipere, sequitur hanc docrinam." k. 172-175
- Kazanie k. 63-71
- [Kilka słów obciętych:] Bernahardus in quodam sermone [...] k. 75-76
- [Krótki tekst niemiecki] 65 theyl k. 245-245v.
- [L]uxuria k. 80
- Magna virtus est permittere se conculcare ab hominibus k. 250
- [Matthaeus de Cracovia: De modo confitendi et de puritate consciencie] k. 252-274v.
- Modlitwa - litania k. 196-196v.
- [Mozliwe, że ciąg dalszy do k. 104] "Sciendum cum enim vult bonum agere, quod potest, laudanta est [...]" k. 105-107
- [Możliwe, że to ciąg dalszy] "Cum aliquando domum exire te contingerit [...]" k. 166
- [możliwy ciąg dalszyl] [F]uit in monasterio quoddam feminarum quedam virgo, que simul k. 192v-193
- [Na górnym marginesie notatki niemieckie] In die natali distute semel: Mentem tuam tali immo 4-or principaliter consiradendo k. 275-275v.
- 'Nota de triplici statu religiosorum' k. 235-240
- Notatka autobiograficzna Tobiasza, ur. 1432, ktory wstapił do zakonu bernardynów w r. 1454 k. 104-104v.
- [Notatka krótka:] versus k. 246v.
- [Notatki tyczące nut i muzyki] k. 247-250
- 'Nota tria genera religiosorum' k. 232v-235
- Nouitius k. 159v-150 Dalsze wskazówki dla zakonników
- "Octo sunt species verbositatis [...]" k. 146
- O grzechach głównych - De 7 peccatis k. 77-81
- "Per terram autem vadens esto pacificus [...]" k. 166v.
- [P]rimus ergo miles [...] per modum regis k.221v.
- Pseudo Beda: De meditacione passionis Christi per septem diei horas libellus k. 207-216v.
- Pseudo-Bernardus Clarevalensis: Formula vite honeste. - "Incipit prologus beati Bernardi in formula honeste vite" k. 157-158v.
- [Pseudo-Rufinus: De vitis patrum sive verba seniorum] k. 178-192v.
- 'Quadruplex est defectus in nobis' k. 240v-244v.
- "Quando domum exieris non multum circumspicias [...]" k. 166v.
- [Q]uartus miles per modum vexiliferi k. 223v.
- "Quidam Christum quesierunt [...]" k. 150-150v.
- Quidam discipulus interrogavit abbatem suum d[icens] Quare dixit apostolus: Michi absit autem nisi in cruce Domini nostri [Galat. 6, 14] k. 193-196
- [q]uod si mihi te quiete odierit et distrahereet et viderentur te ostendere k. 197-206v.
- Referebat eciam et de alio sene qui deceptus per demonem k. 191v-192v.
- Reguła wierszowana dogma salubre vivendi k. 168-170
- "[S]ciendum est quod virtutem paciencie [...]" k. 140v-146
- [S]ecundum tabernaculum est memoria tua k. 219
- [S]ecundus miles per modum custodis k. 222v.
- Sicut Rogerus k. 250v-251
- [tekst urywa się] Fragment k. 146v.
- [T]ertio tabernaculum est voluntas tua sive affectus k. 220
- [T]ertius miles per modum balisarii k. 223v.
- [Urywki później inną reką wpisane m. in.:] k. 174v.
- "Vocem animaliter non surgas, cantando [...]" k. 165-166 czy ciąg dalszy?
- Proweniencja:
- Bernardyni Wielkopolska?
- "Rkps kupiony od Igla w 1874 r. nr 234 w dod. spisie" - [rkps]
- Hasła przedmiotowe:
- Tomasz z Akwinu (św. ; 1225-1274)
- Duchowość zakonna 15 w.
- Grzechy główne teologia 15 w.
- Kazania łacińskie 15 w.
- Modlitwa katolicyzm 15 w.
- Teologia katolicka 15 w.
- Uwagi:
- k. 147-149 puste
- Na k. ochronnych (k. I-II) pergaminowych umieszczonych przed blokiem dopisany później ręką kursywną XV w. tekst modlitwy przypisywanej Tomaszowi z Akwinu.
- Oprawa w deski obciągnięte brązową skórą, po zapięciu w środku zostały tylko ślady (na górnej okładce otwory, na dolnej 3 gwoździe). Dolna deska naderwana, z 3 wiązań grzbietu przymocowanych do okładek trzyma się na dolnej tylko jedno. Na brzegach desek skóra zniszczona.
- Pismo kilku rąk, ze zmianą rąk wiąże się niekiedy odmiana schematu pisarskiego, pojawienie się lub zniknięcie rubrowania, czerwonych tytułów, inicjałów oraz ilość kolumn. Na k. 17-63, 63v-71, 77-104, 105-146 jedna ręka A, od k. 47 tekst bez rubrowania i inicjałów. W części pisanej ręką A odkreślane bywały atramentem i zachowane marginesy. Na k. 104-104v notatka autobiograficzna ręką brata Tobiasza. Od k. 150 z drugą ręką B pojawiają się czerwone inicjały i tytuły; zanikają od k. 167v, choć ręka utrzymuje się na większości kart do końca, charakterystyczna drobnym pismem, są tu jednak i inne ręce na niektórych kartach, na k. 175-192 znowu czerwień, k. 196v 2 kolumny, na k. 227-244 znów rubrowanie i czerwień tytułów. K. 245-246v: pismo drobne, niemiecki tekst, k. 246v-251v: większe pospieszne, k. 252-274v: jaśniejszy atrament, inicjały czerwone i rubrowanie, k. 274v: czerwony tytuł, k. 275: nowa ręka z wpływem humanistycznego duktu, skłonna do kursywności.
- Składka nieliczona 72a, w większości wycięta, czysta. Dwie karty wycięte po k. 88.
- Starych tytułów brak. Na pergaminowych paskach chroniących nici składek łacińskie teksty liturgiczne ręką XV w. w drobnych fragmentach. Rękopis kupiony od Igla w r. 1874 w dodatkowym spisie miał nr 234.
- Znaki wodne: Kresy pionowe co 3,2-3,5 cm, krzyżują się z nimi linie poziome, widoczne tylko na niektórych kartach, obserwacje utrudnia mały format rękopisu i gęste pismo. Uszkodzenia: na k. 75 przycięto tekst u góry z marginesem przy oprawie, na k. 162 i 163 naddarcie karty u dołu, ślady wycinania kart widoczne z układu składek, część ich wycięto na czysty papier, jakby można mniemać z pozostałych pasków. Czyste karty k. 2-16, 147-149.
- Opracowania:
- k. 151v-157 PL 184, 507-517, dalej skracane i streszczane 520-521, bez końca
- k. 157-158v. PL 184, 1167-1170, dalej tekst inny, więc urywa się bez zaznaczenia, po dodatku powraca, patrz niżej
- k. 159-159v. PL 1170, tylko kilka zdań, dalej różne
- k. 160-165 PL 184, 1189-1198, tekst ciągnie się dalej
- k. 17-63 Por. Bibl. Vat. 752 f. 25, druk. Bonawentura: Opera omnia. Quaracchi 1898. T. 8 p. 28-67
MARC
- 001 $a Kórnik
- 040 $a KÓR Z $b pol
- 041 0 @ $a lat $a ger
- 130 0 . $a Liber meditationum
- 245 0 0 $a [Kodeks brata Tobiasza].
- 246 1 @ $a "[...] 4 milites [...] quorum nomina [...] 1 prudencia [...] 2 justicia [...] 3 temperancia [...] 4 fortitudo [...]"
- 246 1 @ $a "Abluo, tendo cado [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Ad mensam sic accedas ut nunquam voluptate pasceris [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] ad monumentum domini nosri Jesu Christi commendans te et me et omnes fideles vivos et defunctos in eiusdem domini nostri Jesu Christi qui vivit et regnat deus in secula seculorum." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] ad odium quam fratrem et proximum invocantur." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] aliquid requirat". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Apud te ipsum erubesce de peccatis tuis de tempore in servicio [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] attencius dei mirabilia meditari consuevit". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Ave Maria Mater Jesu Christi // Regina Reginarum // Domina dominarum [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] Ave Maria stella in Assumpcione thetrarchica." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Bernardus in epistola ad fratres de monte dei describit tres status religiosorum scilicet incipiencium [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] blandimenta refrenare. Hec Prosperus. Sic igitur patet in quo consistit status proficiencium videlicet in peccatorum ac viciorum abstinencia seu detestacione". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] boni operis dietam laudetur deus". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] boni quid de omnibus est sperandum." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] circa eius cellulam plurima deprehendebatur." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[C]ollaciones nostras quas pro exhortacione ad novicios nostros [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Concede mihi misericors deus, que tibi placita sunt ardenter concupiscere [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Considera et semper vide ut stigmata domini jesu Christi in corde [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] considerando glorie, quam nobis in celo preparavit." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Cum aliquando domum extre te contingeret [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Cum autem ad stratum tandem lassus veneris [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] cum magna cordis iucunditate repetavit." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] Czw den complet ist auch ayner der ist dy begrabung des leychnams Christi. Deo gracias." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Deber frater minor qui pre aliis viam perfectionis [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "'decem percepta, septem opera misericordie, septem sacramenta, novem pecata aliena.'" $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] decet vivere et usque in finem perserverare." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] de secretis vero occultis secrete confesionem factus". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] dixit salvator, iam mechatus est eam in corde suo". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[D]omine bonum est hic esse faciamus, hic tria tabernacula tibi unum, Moysi unum, Helie unum, [Mar. 17, 4-Marc. 9,4-Luc. 9,33] dixit Petrus ad dominum transfiguratum in monte Tabor. Hec verba anima mea sunt salutis [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Domus hec in qua habitamus ex omni parte sui ruinam nobis minatur [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] donec intrem in gaudium domini [...] in secula seculorum Amen". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] eius vestigia imiteris cuius nomen est gloriosum in secula seculorum. Amen." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[E]st ergo primum tabernaculum intellectus tuus [...]" $i [Inc.;]
- 246 1 @ $a "[E]t autem omnia breviter, qui supra dixi percurram: Esto devotus deo [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Et nota quod tres sunt cantus in genere scilicet b duralis naturalis [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] et saciabor cum apparuerit gloria tua. Laudetur sancta trinitas. Amen." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] et statim curatus est rabidus." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] et tuis gaudiis frui in patria per graciam. Amen". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] Ex hiis observancie mandatis pendet summa totius religionis. Sic igitur patet de XII abusionibus claustri". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Flecto genua mea [...] Paulus apostolus vas electionis [...] $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Frater Tobias anno domini MCCCCLII in die sancti viti [15. VI. 1452] se utroque parente privatus per recessus alienacionem amplius ad eos presenciam suam non dirigens, attigit siquidem prefato incarnacionis domini anno vicesimum sue etatis annum [...] d. Domini MCCCCLIIII [1454][...] proposuit habitum fratrum minorum suscipere [...] in die annunciacionis Marie [25.III] [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[F]uit quidam inter discipulos S. Antonii, Paulus nomine, cognominatus simplex [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Gama ut a te bini [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] hac omni die cum essent. Ecce." $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] hec faciens salvaberis sine dubio." $i [Expl.]
- 246 1 @ $a "[H]ec tibi vivendi sit et formula proficiendi. Qui cupis ardenter domino servire libenter [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Incipit |liber meditacionum siue oracionum cardinalis et doctoris Bonauenture [...]"
- 246 1 @ $a "Incipit |prologus beati Bernardi in formula honeste vite" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "In die natali distute semel: Mentem tuam tali immo 4-or principaliter consiradendo [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] in fine ad oracionem se quietant." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "in nobis autem quadruplex est defectus unde pro ni sumus ad malum [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] in omnibus semper optimo modo et perfectissimo se habuit." $g [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Ista sex sunt observanda viro religioso volenti bene [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Item notandum quod que sunt gradus humilitatis [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[J]esu dulcis memoria dans vera cordis gaudia [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[Kilka słów obciętych:] [...] erit in patria celesti prima stella [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] laudis humane appeticio. Hec Augustinus. Sic igitur habemus de virtutibus et eius effctibus". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] levatibur se supra se celestem dulcedinem degustando". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Liber Bernardi de templo spirituali qualiter debeat edificari" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a Liber meditationum sive orationum cardinalis et doctoris Bonaventurae
- 246 1 @ $a "Magna virtus est permittere se conculcare ab hominibus [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] mori dignatus est. Quid se ipsum omne boni prebuit [...]". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[możliwy ciąg dalszyl;] [F]uit in monasterio quoddam feminarum quedam virgo, que simul [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[N]otandum quod de virtute humilitatis nascitur virtus paciencie. Hec enim ordinat nos ad fruicionem summe pacis [...] $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[N]otandum quod prima virtus per quam pervenitur ad alias virtutes est timor dei [...] $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[N]ota quod quamvis illa septem vicia sunt superbia avaricia [...]"
- 246 1 @ $a "[N]unc autem de bona voluntate, que oritur ex timore dei [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] nunquam secutus est rem". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Octo sunt species verbositatis. Est enim verbum stultum, vanum, mendax, ociosum, dolosum, impudicie, maledictum, excusatorium. Omnia ista ex loquacitate. [5] sobrietas: Sex species [...] detractacionis.
- 246 1 @ $a "[...] omnia opera tua coram domino mundo facere et ad eum referre". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] Omnia que dixi laus gloria sint crucifixi. Quod imploret pro me te deprecor ora." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Petis a me, mi frater karissime, quid nunquam et nusquam a suo previsore aliquid petisse audivi [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] pocius reficiente id est Christum." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] possunt dici sub quadruplici relacione scilicet vel in presencia propria ad Christum Jesum vel in presencia apostolorum." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[P]ost discussionem consciencie et congregacionem [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Primo igitur considerare debeas apud [quod] venisti et propter quid venisti [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[P]rimus ergo miles [...] per modum regis [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] qualis esse debeas, de cognicione tui poteris sublevari ad cognicionem dei". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[Q]uartus miles per modum vexiliferi [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] quia mundus proponit nobis honores, divicias et voluptates." $i ]Expl.:]
- 246 1 @ $a "Quidam Christum quesierunt et non invenerunt quibus dixit: Quo ego vado non potestis venire [Joh. 8, 22] [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Quidam discipulus interrogavit abbatem suum d[icens] Quare dixit apostolus: Michi absit autem nisi in cruce Domini nostri [Galat. 6, 14] [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "'Quinque sensus' Visus, auditus [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] quod non vellet loqui in eius presencia". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[q]uod si mihi te quiete odierit et distrahereet et viderentur te ostendere [...]" $i [inc.:]
- 246 1 @ $a "Quoniam fratres karissimi in via huius seculi fugientis [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Quoniam fundamentum et ianua virtutum [...] Est igitur primo videndum quod confesio debet esse pura [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Quoniam ut ait apostolus I ad Cor. IIIIo. Omnia honesta [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Referebat eciam et de alio sene qui deceptus per demonem [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] Revocavi spiritum mentis vestre pellem pro pelle." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] salubri metu perseverare. Sic igitur habemus de timore". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Sciendum cum enim vult bonum agere, quod potest, laudanda est [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[S]ciendum est quod virtutem paciencie sequitur silencium sive taciturnitas, quia verus paciens [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "Sciendum quod secundum beatum Ciprianum XII sunt abusiones seculi videlicet sapiens sine bonis operibus [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[S]cire debes primo quod nequaquam in vita virtuosa poterit [...] $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[S]ecundum tabernaculum est memoria tua [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[S]ecundus miles per modum custodis [...]
- 246 1 @ $a "'Secuntur quedam excerpta de vitis patrum et primo qualis promoveatur ad ordinem et quomodo vivat promotus.' Hunc igitur senem pro illa que nobis fuerat apud ipsum in nostro monasterio [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[S]ed tibi etiam hoc sciendum, quod sunt nonnulli fratres [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] semper spera misericordiam. Hec Augustinus. Sic igitur habemus de virtute humilitatis". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[S]epcies in die laudem dixi tibi domine. Rogasti me ut aliquem modum contemplandi [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] sic igitur haberis de virtute. Hec est sui ipsius dicussio. Sic sequitur de humilitate". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] singularitatem fuge, sed comunitate esto contentus". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] sit ergo nomen domini benedictum in secula. Amen". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[S]i vis in spiritu bene proficere et hec eciam esse [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] stabilis per diversa distrahitur. Unde rogemus Jesum Christum ut ipse stabiliat eam qui vivit et regnat in secula". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Studeat novicius habere eandem pravitatem carnis, mundiciam [...] $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[T]ertio tabernaculum est voluntas tua sive affectus [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[T]ertius miles per modum balisarii [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] totisque viribus illud sibi dirupiunt." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[T]ria autem sunt genera religiosorum, primi boni, secundi meliores, tercii optimii [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] unde vel deus offenditur vel proximus scandalizatur." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Us ist czw wissen das en juniger lerer [skreślone: als ich man is sey der libensand Hylarius an der Jeronimus] der teylet das leyden unsers herren Jesu Christi [...]" $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] ut industrie rigant ad profectumveri." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a '[...] ut nos donit celestibus frui cum celi civibus." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] vel aliquo magno rege // [tekst urywa się] [...]" $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] vel singularitatis colore, item notabile [...]". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] vero indiscretus sibi mortem constituit." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] videas laudes et sine fine gaudeas in secula seculorum. Amen." $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Videndum igitur nunc est de effectu virtutum. Circaquod notandum quod sicut corpus [...] $i [Inc.:]
- 246 1 @ $a "[...] virtus enim dicitur quasi vis intus. Et hec vis consistit in agressione arduorum et in tollerancia adversorum et in abstinencia placitorum". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] vitam eternam possideas, quam tibi concedat, ille qui est benedictus in secula seculorum. Amen". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "[...] vitam percipere valeamus. Sic igitur habemus de virtute paciencie". $i [Expl.:]
- 246 1 @ $a "Vocem animaliter non surgas, cantando quia si quis [...]" $i [Inc.:]
- 250 $a kop.
- 260 $c 1451-1500
- 300 $a 275 k. $c 10x6,5 cm
- 340 $a Papier, pergamin $d Rkps $e Deski, skóra brązowa, XV w.
- 500 $a k. 147-149 puste
- 500 $a Na k. ochronnych (k. I-II) pergaminowych umieszczonych przed blokiem dopisany później ręką kursywną XV w. tekst modlitwy przypisywanej Tomaszowi z Akwinu.
- 500 $a Oprawa w deski obciągnięte brązową skórą, po zapięciu w środku zostały tylko ślady (na górnej okładce otwory, na dolnej 3 gwoździe). Dolna deska naderwana, z 3 wiązań grzbietu przymocowanych do okładek trzyma się na dolnej tylko jedno. Na brzegach desek skóra zniszczona.
- 500 $a Pismo kilku rąk, ze zmianą rąk wiąże się niekiedy odmiana schematu pisarskiego, pojawienie się lub zniknięcie rubrowania, czerwonych tytułów, inicjałów oraz ilość kolumn. Na k. 17-63, 63v-71, 77-104, 105-146 jedna ręka A, od k. 47 tekst bez rubrowania i inicjałów. W części pisanej ręką A odkreślane bywały atramentem i zachowane marginesy. Na k. 104-104v notatka autobiograficzna ręką brata Tobiasza. Od k. 150 z drugą ręką B pojawiają się czerwone inicjały i tytuły; zanikają od k. 167v, choć ręka utrzymuje się na większości kart do końca, charakterystyczna drobnym pismem, są tu jednak i inne ręce na niektórych kartach, na k. 175-192 znowu czerwień, k. 196v 2 kolumny, na k. 227-244 znów rubrowanie i czerwień tytułów. K. 245-246v: pismo drobne, niemiecki tekst, k. 246v-251v: większe pospieszne, k. 252-274v: jaśniejszy atrament, inicjały czerwone i rubrowanie, k. 274v: czerwony tytuł, k. 275: nowa ręka z wpływem humanistycznego duktu, skłonna do kursywności.
- 500 $a Składka nieliczona 72a, w większości wycięta, czysta. Dwie karty wycięte po k. 88.
- 500 $a Starych tytułów brak. Na pergaminowych paskach chroniących nici składek łacińskie teksty liturgiczne ręką XV w. w drobnych fragmentach. Rękopis kupiony od Igla w r. 1874 w dodatkowym spisie miał nr 234.
- 500 $a Znaki wodne: Kresy pionowe co 3,2-3,5 cm, krzyżują się z nimi linie poziome, widoczne tylko na niektórych kartach, obserwacje utrudnia mały format rękopisu i gęste pismo. Uszkodzenia: na k. 75 przycięto tekst u góry z marginesem przy oprawie, na k. 162 i 163 naddarcie karty u dołu, ślady wycinania kart widoczne z układu składek, część ich wycięto na czysty papier, jakby można mniemać z pozostałych pasków. Czyste karty k. 2-16, 147-149.
- 520 $a [...] 4 milites [...] quorum nomina [...] 1 prudencia [...] 2 justicia [...] 3 temperancia [...] 4 fortitudo [...] k. 221v.
- 520 $a "Ad mensam sic accedas ut nunquam voluptate pasceris [...]" k. 158v-159
- 520 $a [Anepigr. Bernardus Clarevarensis: Hymnus] k. 170-171
- 520 $a Apud te ipsum erubesce de peccatis tuis de tempore in servicio k. 175-177v.
- 520 $a [A]varicia k. 78v.
- 520 $a Bernardus Clarevalensis: Tractatus |de interiori domo seu consciencia edificanda. - "Liber Bernardi de templo spirituali qualiter debeat edificari" k. 151v-157
- 520 $a Bonawentura: Soliloquium. |"Incipit |liber meditacionum siue oracionum cardinalis et doctoris Bonauenture [...]" k. 17-63
- 520 $a "Capta honos ad orandum [...]" k. 166v.
- 520 $a "Cave eciam ne cum fratribus multum loqueris [...]" k. 167
- 520 $a [c. d. ustep dodany do powyższego] "Formula vite honeste k. 159-159v.
- 520 $a "Concede mihi misericors deus, que tibi placita sunt ardenter concupiscere [...]" k. Iv-IIv.
- 520 $a David de Augusta: Formula noviciorum de exterioris hominis composicione k. 160-168
- 520 $a De bona voluntate k. 101v-104
- 520 $a De humilitate k. 107-121v.
- 520 $a De paciencia k. 121v-140
- 520 $a 'De Paulo simplice' [z Rufini Aquileiensis: Historia Monachorum] k. 186
- 520 $a De timore dei k. 97v-101v.
- 520 $a De viciis et virtutibus k. 91-92v.
- 520 $a De viciis k. 87v-91
- 520 $a De virtutibus: |De effectu virtutum k. 93-97v.
- 520 $a [D]omine bonum est hic esse faciamus, hic tria tabernacula tibi unum, Moysi unum, Helie unum, [Mar. 17, 4-Marc. 9,4-Luc. 9,33] dixit Petrus ad dominum transfiguratum in monte Tabor. Hec verba anima mea sunt salutis k. 217-227
- 520 $a [Drobne notatki:] k. 247v.
- 520 $a [E]st ergo primum tabernaculum intellectus tuus k. 217v.
- 520 $a "[E]sto expeditus ab omnibus affectionibus [...]" k. 167v.
- 520 $a [E]t autem omnia breviter, qui supra dixi percurram: Esto devotus deo k. 167v-168
- 520 $a Fragment |de abusionibus saeculi k. 81-87v.
- 520 $a [G]ula k. 79v.
- 520 $a Incipit brevior tractatus de interioris hominis reformacione k. 227-232
- 520 $a "Incipit libellus de honesta vita. Capitulum I" k. 160-165
- 520 $a "[...] in omnibus semper optimo modo et perfectissimo se habuit" k. 165v.
- 520 $a "Inter homines cave omne quid [...]" k. 166v.
- 520 $a "[I]ra, [A]cedia k. 78
- 520 $a Ista sex sunt observanda viro religioso volenti bene k. 250v.
- 520 $a "Item alia formula quomodo in spiritu amplius aliquis possit proficere, si non wult desipere, sequitur hanc docrinam." k. 172-175
- 520 $a Kazanie k. 63-71
- 520 $a [Kilka słów obciętych:] Bernahardus in quodam sermone [...] k. 75-76
- 520 $a [Krótki tekst niemiecki] 65 theyl k. 245-245v.
- 520 $a [L]uxuria k. 80
- 520 $a Magna virtus est permittere se conculcare ab hominibus k. 250
- 520 $a [Matthaeus de Cracovia: De modo confitendi et de puritate consciencie] k. 252-274v.
- 520 $a Modlitwa - litania k. 196-196v.
- 520 $a [Mozliwe, że ciąg dalszy do k. 104] "Sciendum cum enim vult bonum agere, quod potest, laudanta est [...]" k. 105-107
- 520 $a [Możliwe, że to ciąg dalszy] "Cum aliquando domum exire te contingerit [...]" k. 166
- 520 $a [możliwy ciąg dalszyl] [F]uit in monasterio quoddam feminarum quedam virgo, que simul k. 192v-193
- 520 $a [Na górnym marginesie notatki niemieckie] In die natali distute semel: Mentem tuam tali immo 4-or principaliter consiradendo k. 275-275v.
- 520 $a 'Nota de triplici statu religiosorum' k. 235-240
- 520 $a Notatka autobiograficzna Tobiasza, ur. 1432, ktory wstapił do zakonu bernardynów w r. 1454 k. 104-104v.
- 520 $a [Notatka krótka:] versus k. 246v.
- 520 $a [Notatki tyczące nut i muzyki] k. 247-250
- 520 $a 'Nota tria genera religiosorum' k. 232v-235
- 520 $a Nouitius k. 159v-150 Dalsze wskazówki dla zakonników
- 520 $a "Octo sunt species verbositatis [...]" k. 146
- 520 $a O grzechach głównych - De 7 peccatis k. 77-81
- 520 $a "Per terram autem vadens esto pacificus [...]" k. 166v.
- 520 $a [P]rimus ergo miles [...] per modum regis k.221v.
- 520 $a Pseudo Beda: De meditacione passionis Christi per septem diei horas libellus k. 207-216v.
- 520 $a Pseudo-Bernardus Clarevalensis: Formula vite honeste. - "Incipit prologus beati Bernardi in formula honeste vite" k. 157-158v.
- 520 $a [Pseudo-Rufinus: De vitis patrum sive verba seniorum] k. 178-192v.
- 520 $a 'Quadruplex est defectus in nobis' k. 240v-244v.
- 520 $a "Quando domum exieris non multum circumspicias [...]" k. 166v.
- 520 $a [Q]uartus miles per modum vexiliferi k. 223v.
- 520 $a "Quidam Christum quesierunt [...]" k. 150-150v.
- 520 $a Quidam discipulus interrogavit abbatem suum d[icens] Quare dixit apostolus: Michi absit autem nisi in cruce Domini nostri [Galat. 6, 14] k. 193-196
- 520 $a [q]uod si mihi te quiete odierit et distrahereet et viderentur te ostendere k. 197-206v.
- 520 $a Referebat eciam et de alio sene qui deceptus per demonem k. 191v-192v.
- 520 $a Reguła wierszowana dogma salubre vivendi k. 168-170
- 520 $a "[S]ciendum est quod virtutem paciencie [...]" k. 140v-146
- 520 $a [S]ecundum tabernaculum est memoria tua k. 219
- 520 $a [S]ecundus miles per modum custodis k. 222v.
- 520 $a Sicut Rogerus k. 250v-251
- 520 $a [tekst urywa się] Fragment k. 146v.
- 520 $a [T]ertio tabernaculum est voluntas tua sive affectus k. 220
- 520 $a [T]ertius miles per modum balisarii k. 223v.
- 520 $a [Urywki później inną reką wpisane m. in.:] k. 174v.
- 520 $a "Vocem animaliter non surgas, cantando [...]" k. 165-166 czy ciąg dalszy?
- 530 $d Mf 1464
- 530 $d Mf 6021
- 541 $c a $d 1874
- 546 $a Łac., niem.
- 561 $a Bernardyni Wielkopolska? $m Wielkopolska? $w Bernardyni Wielkopolska?
- 561 $a "Rkps kupiony od Igla w 1874 r. nr 234 w dod. spisie" - [rkps] $d BK I C 47 $w Igel $w Działyński Jan (1829-1880)
- 581 $a k. 151v-157 PL 184, 507-517, dalej skracane i streszczane 520-521, bez końca
- 581 $a k. 157-158v. PL 184, 1167-1170, dalej tekst inny, więc urywa się bez zaznaczenia, po dodatku powraca, patrz niżej
- 581 $a k. 159-159v. PL 1170, tylko kilka zdań, dalej różne
- 581 $a k. 160-165 PL 184, 1189-1198, tekst ciągnie się dalej
- 581 $a k. 17-63 Por. Bibl. Vat. 752 f. 25, druk. Bonawentura: Opera omnia. Quaracchi 1898. T. 8 p. 28-67
- 600 0 9 $a Tomasz z Akwinu $c (św. ; $d 1225-1274)
- 650 . 9 $a Duchowość zakonna $y 15 w.
- 650 . 9 $a Grzechy główne $x teologia $y 15 w.
- 650 . 9 $a Kazania łacińskie $y 15 w.
- 650 . 9 $a Modlitwa $x katolicyzm $y 15 w.
- 650 . 9 $a Teologia katolicka $y 15 w.
- 700 0 2 $a Bernard z Clairvaux $c (św. ; $d 1090-1153) $t Tractatus de interiori domo seu consciencia edificanda
- 700 0 2 $a Bernard z Clairvaux $c (św. ; $d 1090-1153) $t Formula vite honeste
- 700 0 2 $a Bonawentura $c (św. ; $d ca 1221-1274) $t Soliloquium
- 700 0 2 $a David de Augusta $d (1200-1272) $t Formula noviciorum de exterioris hominis composicione
- 700 0 2 $a Tobiasz $c bernardyn $d (1432-?). $e Kopista
- 740 $a Acedia
- 740 $a Ad mensam sic accedas ut nunquam voluptate pasceris
- 740 $a Avaricia
- 740 $a Bernahardus in quodam sermone
- 740 $a Capta honos ad orandum
- 740 $a Cave eciam ne cum fratribus multum loqueris
- 740 $a Concede mihi misericors deus que tibi placita sunt ardenter concupiscere
- 740 $a Cum aliquando domum exire te contingerit
- 740 $a De bona voluntate
- 740 $a De humilitate
- 740 $a De paciencia
- 740 $a De timore dei
- 740 $a De viciis
- 740 $a De viciis et virtutibus
- 740 $a De virtutibus |De effectu virtutum
- 740 $a Esto expeditus ab omnibus affectionibus
- 740 $a Formula vite honeste
- 740 $a Fragment |de abusionibus saeculi
- 740 $a Gula
- 740 $a Incipit ||libellus |de honesta vita. Capitulum I
- 740 $a in omnibus semper optimo modo et perfectissimo se habuit
- 740 $a Inter homines cave omne quid
- 740 $a Ira
- 740 $a Luxuria
- 740 $a Nouitius
- 740 $a Octo sunt species verbositatis
- 740 $a O grzechach głównych - |De 7 peccatis
- 740 $a Per terram autem vadens esto pacificus
- 740 $a Quando domum exieris non multum circumspicias
- 740 $a Quidam Christum quesierunt
- 740 $a Sciendum cum enim vult bonum agere quod potest laudanta est
- 740 $a Sciendum est quod virtutem paciencie
- 740 $a Vocem animaliter non surgas cantando
- 852 $j BK 00047
- 999 $d 19.02.18
Indeksy
- Sygnatura: BK 00047
- Autor (Twórca):
- Tytuł/nazwa obiektu :
- "[...] 4 milites [...] quorum nomina [...] 1 prudencia [...] 2 justicia [...] 3 temperancia [...] 4 fortitudo [...]"
- "Abluo, tendo cado [...]"
- Acedia
- "Ad mensam sic accedas ut nunquam voluptate pasceris [...]"
- Ad mensam sic accedas ut nunquam voluptate pasceris
- "[...] ad monumentum domini nosri Jesu Christi commendans te et me et omnes fideles vivos et defunctos in eiusdem domini nostri Jesu Christi qui vivit et regnat deus in secula seculorum."
- "[...] ad odium quam fratrem et proximum invocantur."
- "[...] aliquid requirat".
- "Apud te ipsum erubesce de peccatis tuis de tempore in servicio [...]"
- "[...] attencius dei mirabilia meditari consuevit".
- Avaricia
- "Ave Maria Mater Jesu Christi // Regina Reginarum // Domina dominarum [...]"
- "[...] Ave Maria stella in Assumpcione thetrarchica."
- Bernahardus in quodam sermone
- "Bernardus in epistola ad fratres de monte dei describit tres status religiosorum scilicet incipiencium [...]"
- "[...] blandimenta refrenare. Hec Prosperus. Sic igitur patet in quo consistit status proficiencium videlicet in peccatorum ac viciorum abstinencia seu detestacione".
- "[...] boni operis dietam laudetur deus".
- "[...] boni quid de omnibus est sperandum."
- Capta honos ad orandum
- Cave eciam ne cum fratribus multum loqueris
- "[...] circa eius cellulam plurima deprehendebatur."
- "[C]ollaciones nostras quas pro exhortacione ad novicios nostros [...]"
- "Concede mihi misericors deus, que tibi placita sunt ardenter concupiscere [...]"
- Concede mihi misericors deus que tibi placita sunt ardenter concupiscere
- "Considera et semper vide ut stigmata domini jesu Christi in corde [...]"
- "[...] considerando glorie, quam nobis in celo preparavit."
- Cum aliquando domum exire te contingerit
- "Cum aliquando domum extre te contingeret [...]"
- "Cum autem ad stratum tandem lassus veneris [...]"
- "[...] cum magna cordis iucunditate repetavit."
- "[...] Czw den complet ist auch ayner der ist dy begrabung des leychnams Christi. Deo gracias."
- De 7 peccatis
- de abusionibus saeculi
- "Deber frater minor qui pre aliis viam perfectionis [...]"
- De bona voluntate
- "'decem percepta, septem opera misericordie, septem sacramenta, novem pecata aliena.'"
- "[...] decet vivere et usque in finem perserverare."
- De effectu virtutum
- de honesta vita. Capitulum I
- De humilitate
- De paciencia
- "[...] de secretis vero occultis secrete confesionem factus".
- De timore dei
- De viciis
- De viciis et virtutibus
- De virtutibus
- "[...] dixit salvator, iam mechatus est eam in corde suo".
- "[D]omine bonum est hic esse faciamus, hic tria tabernacula tibi unum, Moysi unum, Helie unum, [Mar. 17, 4-Marc. 9,4-Luc. 9,33] dixit Petrus ad dominum transfiguratum in monte Tabor. Hec verba anima mea sunt salutis [...]"
- "Domus hec in qua habitamus ex omni parte sui ruinam nobis minatur [...]"
- "[...] donec intrem in gaudium domini [...] in secula seculorum Amen".
- "[...] eius vestigia imiteris cuius nomen est gloriosum in secula seculorum. Amen."
- "[E]st ergo primum tabernaculum intellectus tuus [...]"
- Esto expeditus ab omnibus affectionibus
- "[E]t autem omnia breviter, qui supra dixi percurram: Esto devotus deo [...]"
- "Et nota quod tres sunt cantus in genere scilicet b duralis naturalis [...]"
- "[...] et saciabor cum apparuerit gloria tua. Laudetur sancta trinitas. Amen."
- "[...] et statim curatus est rabidus."
- "[...] et tuis gaudiis frui in patria per graciam. Amen".
- "[...] Ex hiis observancie mandatis pendet summa totius religionis. Sic igitur patet de XII abusionibus claustri".
- "Flecto genua mea [...] Paulus apostolus vas electionis [...]
- Formula noviciorum de exterioris hominis composicione
- Formula vite honeste
- Fragment
- "Frater Tobias anno domini MCCCCLII in die sancti viti [15. VI. 1452] se utroque parente privatus per recessus alienacionem amplius ad eos presenciam suam non dirigens, attigit siquidem prefato incarnacionis domini anno vicesimum sue etatis annum [...] d. Domini MCCCCLIIII [1454][...] proposuit habitum fratrum minorum suscipere [...] in die annunciacionis Marie [25.III] [...]"
- "[F]uit quidam inter discipulos S. Antonii, Paulus nomine, cognominatus simplex [...]"
- "Gama ut a te bini [...]"
- Gula
- "[...] hac omni die cum essent. Ecce."
- "[...] hec faciens salvaberis sine dubio."
- "[H]ec tibi vivendi sit et formula proficiendi. Qui cupis ardenter domino servire libenter [...]"
- "Incipit
- "In die natali distute semel: Mentem tuam tali immo 4-or principaliter consiradendo [...]"
- "[...] in fine ad oracionem se quietant."
- "in nobis autem quadruplex est defectus unde pro ni sumus ad malum [...]"
- "[...] in omnibus semper optimo modo et perfectissimo se habuit."
- in omnibus semper optimo modo et perfectissimo se habuit
- Inter homines cave omne quid
- Ira
- "Ista sex sunt observanda viro religioso volenti bene [...]"
- "Item notandum quod que sunt gradus humilitatis [...]"
- "[J]esu dulcis memoria dans vera cordis gaudia [...]"
- "[Kilka słów obciętych:] [...] erit in patria celesti prima stella [...]"
- [Kodeks brata Tobiasza].
- "[...] laudis humane appeticio. Hec Augustinus. Sic igitur habemus de virtutibus et eius effctibus".
- "[...] levatibur se supra se celestem dulcedinem degustando".
- libellus
- "Liber Bernardi de templo spirituali qualiter debeat edificari"
- liber meditacionum siue oracionum cardinalis et doctoris Bonauenture [...]"
- Liber meditationum
- Liber meditationum sive orationum cardinalis et doctoris Bonaventurae
- Luxuria
- "Magna virtus est permittere se conculcare ab hominibus [...]"
- "[...] mori dignatus est. Quid se ipsum omne boni prebuit [...]".
- "[możliwy ciąg dalszyl;] [F]uit in monasterio quoddam feminarum quedam virgo, que simul [...]"
- "[N]otandum quod de virtute humilitatis nascitur virtus paciencie. Hec enim ordinat nos ad fruicionem summe pacis [...]
- "[N]otandum quod prima virtus per quam pervenitur ad alias virtutes est timor dei [...]
- "[N]ota quod quamvis illa septem vicia sunt superbia avaricia [...]"
- Nouitius
- "[N]unc autem de bona voluntate, que oritur ex timore dei [...]"
- "[...] nunquam secutus est rem".
- Octo sunt species verbositatis
- "Octo sunt species verbositatis. Est enim verbum stultum, vanum, mendax, ociosum, dolosum, impudicie, maledictum, excusatorium. Omnia ista ex loquacitate. [5] sobrietas: Sex species [...] detractacionis.
- O grzechach głównych -
- "[...] omnia opera tua coram domino mundo facere et ad eum referre".
- "[...] Omnia que dixi laus gloria sint crucifixi. Quod imploret pro me te deprecor ora."
- Per terram autem vadens esto pacificus
- "Petis a me, mi frater karissime, quid nunquam et nusquam a suo previsore aliquid petisse audivi [...]"
- "[...] pocius reficiente id est Christum."
- "[...] possunt dici sub quadruplici relacione scilicet vel in presencia propria ad Christum Jesum vel in presencia apostolorum."
- "[P]ost discussionem consciencie et congregacionem [...]"
- "Primo igitur considerare debeas apud [quod] venisti et propter quid venisti [...]"
- "[P]rimus ergo miles [...] per modum regis [...]"
- prologus beati Bernardi in formula honeste vite"
- "[...] qualis esse debeas, de cognicione tui poteris sublevari ad cognicionem dei".
- Quando domum exieris non multum circumspicias
- "[Q]uartus miles per modum vexiliferi [...]"
- "[...] quia mundus proponit nobis honores, divicias et voluptates."
- Quidam Christum quesierunt
- "Quidam Christum quesierunt et non invenerunt quibus dixit: Quo ego vado non potestis venire [Joh. 8, 22] [...]"
- "Quidam discipulus interrogavit abbatem suum d[icens] Quare dixit apostolus: Michi absit autem nisi in cruce Domini nostri [Galat. 6, 14] [...]"
- "'Quinque sensus' Visus, auditus [...]"
- "[...] quod non vellet loqui in eius presencia".
- "[q]uod si mihi te quiete odierit et distrahereet et viderentur te ostendere [...]"
- "Quoniam fratres karissimi in via huius seculi fugientis [...]"
- "Quoniam fundamentum et ianua virtutum [...] Est igitur primo videndum quod confesio debet esse pura [...]"
- "Quoniam ut ait apostolus I ad Cor. IIIIo. Omnia honesta [...]"
- "Referebat eciam et de alio sene qui deceptus per demonem [...]"
- "[...] Revocavi spiritum mentis vestre pellem pro pelle."
- "[...] salubri metu perseverare. Sic igitur habemus de timore".
- "Sciendum cum enim vult bonum agere, quod potest, laudanda est [...]"
- Sciendum cum enim vult bonum agere quod potest laudanta est
- Sciendum est quod virtutem paciencie
- "[S]ciendum est quod virtutem paciencie sequitur silencium sive taciturnitas, quia verus paciens [...]"
- "Sciendum quod secundum beatum Ciprianum XII sunt abusiones seculi videlicet sapiens sine bonis operibus [...]"
- "[S]cire debes primo quod nequaquam in vita virtuosa poterit [...]
- "[S]ecundum tabernaculum est memoria tua [...]"
- "[S]ecundus miles per modum custodis [...]
- "'Secuntur quedam excerpta de vitis patrum et primo qualis promoveatur ad ordinem et quomodo vivat promotus.' Hunc igitur senem pro illa que nobis fuerat apud ipsum in nostro monasterio [...]"
- "[S]ed tibi etiam hoc sciendum, quod sunt nonnulli fratres [...]"
- "[...] semper spera misericordiam. Hec Augustinus. Sic igitur habemus de virtute humilitatis".
- "[S]epcies in die laudem dixi tibi domine. Rogasti me ut aliquem modum contemplandi [...]"
- "[...] sic igitur haberis de virtute. Hec est sui ipsius dicussio. Sic sequitur de humilitate".
- "[...] singularitatem fuge, sed comunitate esto contentus".
- "[...] sit ergo nomen domini benedictum in secula. Amen".
- "[S]i vis in spiritu bene proficere et hec eciam esse [...]"
- Soliloquium
- "[...] stabilis per diversa distrahitur. Unde rogemus Jesum Christum ut ipse stabiliat eam qui vivit et regnat in secula".
- "Studeat novicius habere eandem pravitatem carnis, mundiciam [...]
- "[T]ertio tabernaculum est voluntas tua sive affectus [...]"
- "[T]ertius miles per modum balisarii [...]"
- "[...] totisque viribus illud sibi dirupiunt."
- Tractatus de interiori domo seu consciencia edificanda
- "[T]ria autem sunt genera religiosorum, primi boni, secundi meliores, tercii optimii [...]"
- "[...] unde vel deus offenditur vel proximus scandalizatur."
- "Us ist czw wissen das en juniger lerer [skreślone: als ich man is sey der libensand Hylarius an der Jeronimus] der teylet das leyden unsers herren Jesu Christi [...]"
- "[...] ut industrie rigant ad profectumveri."
- '[...] ut nos donit celestibus frui cum celi civibus."
- "[...] vel aliquo magno rege // [tekst urywa się] [...]"
- "[...] vel singularitatis colore, item notabile [...]".
- "[...] vero indiscretus sibi mortem constituit."
- "[...] videas laudes et sine fine gaudeas in secula seculorum. Amen."
- "Videndum igitur nunc est de effectu virtutum. Circaquod notandum quod sicut corpus [...]
- "[...] virtus enim dicitur quasi vis intus. Et hec vis consistit in agressione arduorum et in tollerancia adversorum et in abstinencia placitorum".
- "[...] vitam eternam possideas, quam tibi concedat, ille qui est benedictus in secula seculorum. Amen".
- "[...] vitam percipere valeamus. Sic igitur habemus de virtute paciencie".
- Vocem animaliter non surgas cantando
- "Vocem animaliter non surgas, cantando quia si quis [...]"
- Data: 1451-1500
- Język: Łac., niem.
- Hasła przedmiotowe:
- Oprawa: Deski, skóra brązowa, XV w.
- Proweniencja właściciel :
- Proweniencja miejsce: Wielkopolska?
- Dawna sygnatura: BK I C 47
- Osoby :
- Kopie:
Egzemplarze
Aby móc wypożyczyć książkę musisz mieć założoną kartę czytelnika
- Sygnatura: BK 00047