[Rzut poziomy parteru pałacu w Czarnym Lesie] [autor nieokreślony] rysunek niesygnowany rysunek niesygnowany rysunek niesygnowany ; znak wodny: „LANTON”

Katalog
Muzealia
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

• Nr inwentarzowy: Pl 0312
  • Sygnatura : Pl 312
  • Tytuł/nazwa : [Rzut poziomy parteru pałacu w Czarnym Lesie] [autor nieokreślony]
  • Miejsce : [b.m.] [b.d. ; XIX w.]
  • Seria/cykl : rysunek niesygnowany rysunek niesygnowany rysunek niesygnowany ; znak wodny: „LANTON”
  • Opis : Rysunek przedstawia rzut poziomy parteru pałacu w Czarnym Lesie. Budynek na rzucie prostokąta z płytkim ryzalitem na osi, dwutraktowy. Na osi w dolnej części rzutu pomieszczenie w kształcie litery: „L” z napisem: „Sien”, z wbudowaną w naroże trójbiegową klatką schodową ze spocznikami. Na prawo od sieni skomunikowane z nią pomieszczenie na rzucie kwadratu, na lewo pomieszczenie na rzucie prostokąta. W dolnych narożach pałacu niewielkie pomieszczenia graniczące z klatkami schodowymi; w obrębie klatki schodowej w lewym pomieszczeniu narożnym napis: „Schody / do Piwnicy i / na Góre”, w prawym pomieszczeniu ściana wygięta w łuk, do której dostawiona klatka schodowa. Powyżej po prawej wzdłuż ściany szczytowej trzy niewielkie pomieszczenia, dochodzące do kolejnej ściany wygiętej w łuk, ograniczającej od dołu górne, narożne pomieszczenie. Przy ścianie szczytowej po lewej ponad klatką schodową pomieszczenie na rzucie prostokąta z niewielką przestrzenią z napisem: „Kuchenka”. Powyżej górne narożne pomieszczenie na rzucie kwadratu. Na osi pałacu w górnej części rzutu prostokątne pomieszczenie zamknięte płytkim, trójbocznym ryzalitem z trzema oknami. Po prawej pomieszczenie prostokątne, po lewej podobne prostokątne pomieszczenie nieco dłuższe, z wydzieloną w dolnej części komorą w kształcie lezącej litery: „C”. Pomieszczenia narożne doświetlone pojedynczymi, szerokimi oknami, pomieszczenia ujmujące sień parami okien, pomieszczenia nad nimi oknami pojedynczymi. Wszystkie okna rozglifione do wnętrza. Na osi poprzecznej dwa przejścia. We wszystkich pomieszczeniach wpisane wymiary. Na lewo od rzutu napis ołówkiem: „parter”. U dołu dwie skale.
  • Liczba/objętość : 1 k.
  • Materiał i technika wykonania: papier rysunek ołówkiem ; rysunek atramentem
  • Opis formalny : Rysunek ołówkiem i atramentem na papierze.
  • Wymiary : 40,6 x 25,7 cm (maks. wym. karty)