[Rzuty poziome oraz widoki elewacji dwóch budynków szachulcowych] [autor nieokreślony] rysunek niesygnowany

Katalog
Muzealia
Pobierz opis bibliograficzny

Opis

• Nr inwentarzowy: Pl 0903
  • Sygnatura : Pl 903
  • Tytuł/nazwa : [Rzuty poziome oraz widoki elewacji dwóch budynków szachulcowych] [autor nieokreślony]
  • Miejsce : [b.m.] [b.d. ; XIX w.]
  • Seria/cykl : rysunek niesygnowany
  • Opis : Rysunek przedstawia rzuty poziome oraz widoki elewacji dwóch budynków szachulcowych. W górnej części karty po stronie lewej widok budynku w konstrukcji szachulcowej z dwoma poprzecznie prostokątnymi okienkami pod nasadą szczytu. Szczyt z dachem naczółkowym. Poniżej widok czteroosiowej elewacji bocznej tegoż. Cztery prostokątne, sześciodzielne okna położone symetrycznie, bliżej partii centralnej. Powyżej dach naczółkowy z kominem na osi. Pod rysunkiem rzut poziomu budynku czteromieszkaniowego, z parami wejść w ścianach szczytowych. Przy ścianie szczytowej po lewej napis: „szerokość 39”, przy ścianie wzdłużnej u dołu napis: „długość 60”. W narożach pomieszczenia na rucie stojących prostokątów z napisem: „sień”, na osi wejść przejścia do dalszych, dużych pokojów prostokątnych, z napisami; „izba”, dalej przejścia do pomieszczeń na rzucie stojących prostokątów, przy osi budynku. W pomieszczeniach napisy: „komora”. Na skrzyżowaniu osi przekrój konstrukcji komina. W prawej części karty widok boczny budynku o konstrukcji szachulcowej, krytego dachem naczółkowym. Pod nim widok elewacji wzdłużnej tegoż budynku z parami wejść po bokach, krytego dachem naczółkowym. Poniżej symetryczny rzut poziomy budynku z czterema mieszkaniami przedzielonymi ścianą na osi. Układ pomieszczeń powtórzony czterokrotnie w odbiciu lustrzanym; wejście z krótkim korytarzem, przy którego końcu po lewej lub prawej przejście do kwadratowego pomieszczenia graniczącego z korytarzem, na wprost wejście do kwadratowej izby. Pod rzutem napis: „długość 41 stóp”, na prawo do rzutu: „szerokość 18 stóp”. Poniżej, przy dolnej krawędzi karty skala.
  • Liczba/objętość : 1 k.
  • Materiał i technika wykonania: papier rysunek tuszem
  • Opis formalny : Rysunek tuszem na papierze.
  • Wymiary : 34,4 x 25,9 cm (wym. maks. karty)