[Widok fasady pałacu, widok fasady dworu oraz rzut poziomy dworu] [autor nieokreślony] rysunek niesygnowany

Library catalog
Muzealia
Download bibliographic description

Description

• Nr inwentarzowy: Pl 0401
  • Sygnatura : Pl 401
  • Tytuł/nazwa : [Widok fasady pałacu, widok fasady dworu oraz rzut poziomy dworu] [autor nieokreślony]
  • Miejsce : [b.d. ; XIX w.]
  • Seria/cykl : rysunek niesygnowany
  • Opis : Rysunek przedstawia widok fasady pałacu, widok fasady dworu oraz rzut poziomy dworu. W górnej części karty szkicowy widok fasady pałacu. Elewacja dwukondygnacyjna, siedmioosiowa, z trójosiowym ryzalitem na osi budynku. W partii przyziemia, wyłączając ryzalit, cokół w którym dwie pary poprzecznie prostokątnych okien. Na osi ryzalitu wysokie schody prowadzące do prostokątnego przejścia, z nadświetlem w formie trzech kwadratowych okienek, ujętego w prostokątną niszę zamkniętą łukiem pełnym. Po bokach prostokątne okna osadzone w analogicznych niszach. W partiach bocznych elewacji pary prostokątnych okien. Powyżej w partii ryzalitu trzy, w partiach bocznych po dwa kwadratowe okna. Całość zwieńczona gzymsem; w partii ryzalitu na osi ponad gzymsem dwustopniowa, niska attyka z rozetą w prostokątnym polu. Budynek kryty dachem czterospadowym. W dolnej części karty rysunek fasady, pod nim zaś rzut poziomy dworu. Fasada trójosiowa, dwukondygnacyjna. Na osi ganek wsparty na czterech kolumnach, miedzy którymi widoczne dwuskrzydłowe wejście z nadświetlem, ujęte parą prostokątnych okien. Elewacje po bokach boniowane, w nich umieszczone sześciodzielne, duże okna z masywnymi zwieńczeniami. Powyżej, nad gzymsem międzykondygnacyjnym na osi taras z ażurową balustradą, za którą widoczna górna partia prostokątnego, dwuskrzydłowego okna balkonowego. Po bokach, w partiach bocznych elewacji niewielkie, prostokątne okna. Powyżej na osi prostokątna wystawka zwieńczona gzymsem, za nią widoczny niski dach czterospadowy, rozpięty do wysokości krawędzi zewnętrznych okien, do którego po bokach dostawione połacie dachu dwuspadowego z kominami. Dwór wzniesiony na pagórku, ujęty szkicowo zarysowaną roślinnością. Poniżej rzut poziomy budynku. W dolnej części wysunięty ganek kolumnowy, z parą kolumn ujmujących przejście, za którym sień z dwoma biegami schodów przy ścianach wzdłużnych. Na osi wejście do owalnego pomieszczenia z półkolistym ryzalitem w tylnej części budynku, doświetlonego trzema oknami. We wnętrzu napis: „a / Chambre a / Manger”. Na prawo od sieni ze schodami pokój z zaokrągloną ścianą górną i dolną, z napisem: „Salon”, na lewo prostokątne pomieszczenie z napisem: „Chambre / a Coucher”. Ponad nim przejście do korytarza prowadzącego do wyjścia na osi poprzecznej budynku w lewej ścianie szczytowej. Na prawo od owalnego pomieszczenia z ryzalitem kwadratowe pomieszczenie narożne z napisem: „Chambre / de travail”. Na lewo od owalnego pomieszczenia kwadratowe pomieszczenie z napisem: „Cabine”, graniczące od dołu z niewielką komorą. Poniżej, w lewym dolnym narożu kary niewielka skala z napisem po prawej: „fuss”.
  • Liczba/objętość : 1
  • Wymiary : 41,9 x 25,2 cm (maks. wym. karty)